klabbarpsmupparna

Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Dessan & Emma K - 17 oktober 2013 23:29

God kväll alla! 

Eftersom jag är rätt så trött så får detta bli ett snabbt inlägg. 


Igår var det egen studietid så jag började dagen med tvätt, sen vidare till städning och ett besök hos tandläkaren och lite plugg innan man begav sig till hjärtat. Blev också filmkväll med Fredrik & Jenny, mycket trevligt!


Idag började man dagen med att vakna upp bredvid mannen i mitt liv. Begav mig sen till skolan där vi hade metodträning mellan 9-12. Sen begav man sen hemåt, fick i sig lite lunch innan man begav sig till farmor för ett besök & fika. Hem igen och lämnade grejer & efter det blev mötte man upp Jenny. Vi gick i stan en stund och fikade lite, sen blev det hem för att byta till stallkläder. Väl i stallet så blev det möte & hoppträning. 


Hoppas att ni har haft en bra torsdag & nu säger man god natt! 

 



Av Dessan & Emma K - 17 oktober 2013 22:53

Testade sporrarna idag.. mer än ett år sen jag anväde de sist :o

Började med att han som vanligt började kika så jag tog mig sucesivt uppåt med att använda de mer & mer vid skänkelövningarna.

Fick ju verkligen sitta med nertryckta skänklar i början, vart sådär jobbigt -.-

Aja annars så skäprtpe han till sig väldigt bra & fick därmed mkt mer energi + att han nu är mkt renare i näsan = lovely!

Väldigt nöjd med hela passet!

Form,energi,lyhördhet osv satt helt perfa(fick t.om ett galopp ombyte i först språnget^^)! :D

Enda negativa är ju att han forft andas som om han håller på att dö.. :/ vilket han inte gör, klara sig mkt väl & bra i det som vi gör i både dressyren & i hoppningen but that sounds, ISH.

& att vi  lungt hade kunnat hoppa högre(typ knappt 70 blev det idag).. men första gången med sporrarna på ett bra tag, flyttet satt som en smäck och hans andning så får vi helt enkelt köra de högre höjderna en annan gång!


Haha känns kostigt & kunna göra det här igen, att skriva träningsinlägg innan jag går & lägger mig C:

Liksom sitta såhär i sängen med musik & inga läxor och ja bara fundera över dagens träning ^^

   


Av Dessan & Emma K - 17 oktober 2013 18:00

                                             

even more pictures tomorrow!

 

Av Dessan & Emma K - 17 oktober 2013 13:49

Var lättare än vad jag trodde C:

Har lite svårt & växla från när man stannar ;)

Kul iaf ^^


Idag var det då först spanska prov som gällde, enkelt men eftesom det känndes så, så kmr det antsgligen gå skit.. -.-

Annars lugn svenska & ingen engelska så därför är ja nu hemma, LÄXFRI hela + nästa vecka, LOVLEY!

Köpte sedan choklad & en redbull så att jag piggnar till lite till träningen ikv C:

Tänkte dra mig till Ekenros på öllsjö men hon ligger hemma sjuk, stackarna :/

Ska verkligem njuta nu när det inte är ngt, kolla på film/ngt annat på tv/datorn..

Sugen på att kolla några avsnitt av stalkers nu på tv3 play, kollade igår, crazy people :s

& har såklart byt om till mjukisar med rosa tröjan & uppsatt hår (Y)

       

Presentation


Har du någon fråga till oss? Ställ den i frågerutan eller i ett inlägg, vi svarar på allt! :D

Gratis foton!

       

Vad vill ni se mer av?

Vad vill ni se mer av?
 Vardags inlägg
 V-loggar
 Bakom kulisserna vid tex photoshoots
 Foton på allt möjligt
 Hissar&Dissar
 Tycka till inlägg
 Q&As

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga ss!

11 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards